Synes du, det er svært at finde på stories, som du kan poste? Med disse 11 story-idéer løber du aldrig tør for inspiration, og det bedste er, at alle idéerne ikke er afhængige af Instagram-trends eller algoritmer.
Har du et produkt, bruger du et materiale, eller tilbyder du en ydelse med en særlig historie? Del historien bag, og fortæl, hvorfor det er specielt.
Engager dine følgere ved at bruge ”spørgsmål” stickeren, hvor de kan stille dig spørgsmål, som du senere besvarer. Du vil sandsynligvis få både forskellige spørgsmål og spørgsmål, der ligner hinanden – start evt. med at besvare de tre spørgsmål, der går igen. Disse spørgsmål kan også være gode at bruge til at lave reels eller andet content ud fra, da det giver en god idé om, hvad der optager dine følgere lige nu ift. dine produkter/ydelser.
Hvis du allerede har 2-3 spørgsmål, som du ofte får stillet, kan du også lave én story per spørgsmål. Det kan være en god måde at dele vigtig information, der er relevant for dine kunder.
Del en fun fact om din virksomhed, dine produkter eller branchen generelt.
Hvorfor elsker du at arbejde med netop de materialer, produkter eller ydelser, du tilbyder? Hvad gør dem specielle, og hvad vil du gerne bidrage med gennem dine produkter, materialer eller ydelser?
Hvis du arbejder med produkter eller materialer, hvad er så det mest specielle/unikke produkt/materiale, du har arbejdet med, og hvorfor?
Lav tre stories, hver med et billede eller en video af et forskelligt produkt. Brug en meningsmåling til at spørge dine følgere, om de kan gætte, hvilket materiale eller produkt det er. Giv dem 2-3 valgmuligheder, og del resultaterne inden for 24 timer.
Tag dine følgere med "behind the scenes" og vis dem, hvor du arbejder, hvad du arbejder med lige nu osv.
Del, hvor du finder din inspiration. Det kan være alt fra bøger, magasiner til naturen eller andre inden enten samme branche eller fra en helt anden branche. Dette giver dine følgere et indblik i din (kreative) proces.
Del anmeldelser og feedback fra dine kunder. Lav stories eller opslag med citater fra glade kunder.
Lav en story med et interessant fakta om et af dine produkter eller materialer. For eksempel: "Vidste du, at dette materiale kan transformeres til dette?"
Så skal du gå på opdagelse her i disse indlæg, som kan hjælpe dig med at blive bedre til dine egne sociale medier.
D. 03. juni 2024
At forstå sin målgruppe er afgørende for enhver succesfuld markedsføringsstrategi, især når man arbejder med sociale medier.
Her kan du blive inspireret til at finde frem til din målgruppe.
Jeg giver dig nemlig min vej til, hvordan jeg er blevet skarpere på min målgruppe.
D. 04. juli 2024
Fra den 8. juli 2024 tager Apple 30% af dit annoncebudget i gebyr, hvis du booster via din Instagram App. Det er en stor del af dit budget, som i stedet burde arbejde for at skaffe dig kunder, følgere, salg osv.
D. 11. juli 2024
Er du i tvivl om, hvilket indhold du skal poste i stories, reels, opslag eller karruseller? Og ved du ikke, hvilke Instagram formater du skal bruge?
Synes du, det er svært at følge med i nye opdateringer, nye algoritmer og ikke mindst finde tiden og kreativiteten til at bruge dine sociale medier som en synlig del af din forretning og en aktiv salgskanal?
Har du brug for sparring til stort og småt eller en hjælpende hånd i hverdagen til at styre dine sociale medier?
Så er du velkommen til at række ud.