SoMeandyoy.dk logo i sort

11 idéer til dine Instagram Stories


Synes du, det er svært at finde på stories, som du kan poste? Med disse 11 story-idéer løber du aldrig tør for inspiration, og det bedste er, at alle idéerne ikke er afhængige af Instagram-trends eller algoritmer.

Historien bag dit materiale/produkt/ydelse

Har du et produkt, bruger du et materiale, eller tilbyder du en ydelse med en særlig historie? Del historien bag, og fortæl, hvorfor det er specielt.

Besvar spørgsmål

Engager dine følgere ved at bruge ”spørgsmål” stickeren, hvor de kan stille dig spørgsmål, som du senere besvarer. Du vil sandsynligvis få både forskellige spørgsmål og spørgsmål, der ligner hinanden – start evt. med at besvare de tre spørgsmål, der går igen. Disse spørgsmål kan også være gode at bruge til at lave reels eller andet content ud fra, da det giver en god idé om, hvad der optager dine følgere lige nu ift. dine produkter/ydelser.

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du allerede har 2-3 spørgsmål, som du ofte får stillet, kan du også lave én story per spørgsmål. Det kan være en god måde at dele vigtig information, der er relevant for dine kunder.

Sjove fakta

Del en fun fact om din virksomhed, dine produkter eller branchen generelt.

Passion for dine materialer, produkter eller ydelser

Hvorfor elsker du at arbejde med netop de materialer, produkter eller ydelser, du tilbyder? Hvad gør dem specielle, og hvad vil du gerne bidrage med gennem dine produkter, materialer eller ydelser?

Unikke produkter eller materialer

Hvis du arbejder med produkter eller materialer, hvad er så det mest specielle/unikke produkt/materiale, du har arbejdet med, og hvorfor?

Gæt materialet eller produktet

Lav tre stories, hver med et billede eller en video af et forskelligt produkt. Brug en meningsmåling til at spørge dine følgere, om de kan gætte, hvilket materiale eller produkt det er. Giv dem 2-3 valgmuligheder, og del resultaterne inden for 24 timer.

Behind the scenes

Tag dine følgere med "behind the scenes" og vis dem, hvor du arbejder, hvad du arbejder med lige nu osv.

Inspirationskilder

Del, hvor du finder din inspiration. Det kan være alt fra bøger, magasiner til naturen eller andre inden enten samme branche eller fra en helt anden branche. Dette giver dine følgere et indblik i din (kreative) proces.

Hvad siger dine kunder?

Del anmeldelser og feedback fra dine kunder. Lav stories eller opslag med citater fra glade kunder.

Vidste du det?

Lav en story med et interessant fakta om et af dine produkter eller materialer. For eksempel: "Vidste du, at dette materiale kan transformeres til dette?"

Er du vild med at blive inspireret til at tage dine egne sociale medier til nye højder?


Så skal du gå på opdagelse her i disse indlæg, som kan hjælpe dig med at blive bedre til dine egne sociale medier.

Hvordan bliver du skarp på din målgruppe på dine sociale medier med Camilla Hansen fra SoMeandyou
Undgå at betale 30% i gebyr til Apple ved at booste opslag
Hvilke formater skal du bruge til at poste på Instagram når du laver reels, karruseller, opslag eller stories

D. 03. juni 2024

Bliv skarpere på din målgruppe

At forstå sin målgruppe er afgørende for enhver succesfuld markedsføringsstrategi, især når man arbejder med sociale medier.

Her kan du blive inspireret til at finde frem til din målgruppe.

Jeg giver dig nemlig min vej til, hvordan jeg er blevet skarpere på min målgruppe.


D. 04. juli 2024

Sådan ungår du Apples gebyr på 30%

Fra den 8. juli 2024 tager Apple 30% af dit annoncebudget i gebyr, hvis du booster via din Instagram App. Det er en stor del af dit budget, som i stedet burde arbejde for at skaffe dig kunder, følgere, salg osv.

D. 11. juli 2024

Få styr på Instagrams formater

Er du i tvivl om, hvilket indhold du skal poste i stories, reels, opslag eller karruseller? Og ved du ikke, hvilke Instagram formater du skal bruge?

Camilla Hansen fra SoMeandYou kan hjælpe dig med dine sociale medier instagram, facebook og LinkedIn

Har du nogle spørgsmål?

Synes du, det er svært at følge med i nye opdateringer, nye algoritmer og ikke mindst finde tiden og kreativiteten til at bruge dine sociale medier som en synlig del af din forretning og en aktiv salgskanal?


Har du brug for sparring til stort og småt eller en hjælpende hånd i hverdagen til at styre dine sociale medier?


Så er du velkommen til at række ud.